onsdag 6 april 2016

Så fungerar internet - 34 enkla steg

Jag har alltid varit förvirrad över hela grejen med internet och hur denna serie av tuber faktiskt fungerar.

Idag kan jag äntligen säga att jag begriper mig på begreppet "online". Det tog nästan en hel timme av för- och efterforskning på Wikipetter, Yutte och Gugge.

Jag började med att söka upp en instruktionsvideo och den här kanske är lite gammal, men den är grundlig och går igenom allt som man behöver veta. Allt är här vid dina fingertuttar!


Jag har också hört talas om Yahoo! Det här med internet är inte så svårt, trots allt. Nästa steg är att lära mig dubbelklicka. Men vad är innernette? 



Nu kan jag äntligen allt om näten och hur man använder Gugge för att hitta rätt! Vad har du lärt dig? Svara inte i kommentarerna, skrik istället ut det nästa gång du är ensam i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar